Annons:
Etikettot
Läst 2369 ggr
hjartelyckanskaniner
4/25/12, 5:39 PM

Information om sajtvärd och medarbetare

Här skriver jag och mina Medarbetare om oss själva:) Då får alla veta informaltion om oss som personer. /Emma Lagerbäck

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
hjartelyckanskaniner
5/1/12, 10:01 AM
#1

Kan berätta lite om mig själv :) Jag heter Emma och är 20 år. På min fritid så håller jag på med mina underbara lurventuffsar. Jag har just nu 7 kaniner. 4 vädurskorsningar, en harkorsning, en dvärgvädur och en frasse/harkorsning. På helgerna tävlar jag mest. Det är inte varje helg som tur är då man är helt slut efter en dag med massa människor och ännu fler kaniner. När jag inte håller på med kaninerna så söker jag jobb, går på möten och pratar med kompisar. Jag har haft kaniner sedan jag var 11 år gammal och då var min första kanin en lejon/hermelinkorsning från en djuraffär. Hon var inte någon speciellt bra nybörjarkanin då hon var väldigt skygg och visade när man inte fick kela med henne. Mandii som hon hette, rymde från buren när hon bara var någon månad gammal och efter det så har vi inte sett henne. Då harar är något som ligger varmt om hjärtat efter att ha skaffat Trolla så valde jag att fråga om vi inte fick lansera en sajt om just dessa underbara djur. Och nu är vi igång:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[Guldvingens]
5/4/12, 12:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det är alltid så svårt att presentera sig själv, men jag ska försöka.

Mitt namn är Sofie, 22 år gammal (ung) kvinna bosatt i Göteborg. Jag fick min första kanin som 7 åring och har inte varit utan kanin sedan dess. Året jag fyllde 17 år fick jag upp ögonen för kaninhoppning, jag lärde känna två kanintjejer som födde upp harar. Min första hoppkanin blev en hona med 75% hare och resterande dvärgvädur. Sedan var jag fast i harträsket.

Tog ett uppehåll från kaninerna när jag gifte mig som 18åring och endast gamlingarna stannade, nu, 4 år senare. Så har jag än en gång återigen en harhona hemma hos mig och jag planerar att börja föda upp igen lite smått men även kanske tävla igen i framtiden.

Att jag inte tävlat sedan jag var 18 beror mycket på att jag tidigt 2010 blev mamma och det tar stora delar av min tid. Sen jobbar jag ovanpå det vilket ger mig ännu mindre tid till nöjen ;)

När Emma berättade för mig att hon höll på att Starta en sajt med harkaniner så sa jag direkt att på den sidan ville jag vara delaktig. Då harkorsningar är den typen av kanin jag verkligen brinner för, och detta känns som en bra möjlighet för mig att visa mitt engagemang för kanintypen.

Jag brinner för färg och färg-genetik. Och är alltid mer än villig att svara på frågor om vilka färger det kan bli i tilltänkta kombinationer. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Qepta
5/15/12, 11:57 AM
#4

Fina presentationer men jag har en fundering, det var min ide med denna sajt och jag skulle bli Medarbetare men inte fått någon information om det. Fick reda nu på att sajten fanns men inte fått någon information om det.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: