Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 1729 ggr
hjartelyckanskaniner
4/12/12, 6:11 PM

Hur många föder upp?...

… Någon av raserna? Skriv ras, färg på kaninerna som ni avlar på /Emma Lagerbäck

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
[Guldvingens]
5/3/12, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag föder upp harkorsningar, ett tag var jag inne på att föda upp Sverigehare/Liten Hare men pga konflikterna som skapades så skippade jag den idén och är nu helt inne på att istället ta fram trevliga harkorsningar i 2 kgs klassen utan någon standard bakom, med teckningen vitörat.

Jag har en avelshona.

En harkorsning, 25% belgisk hare 12,5% Tan och resten dvärghare. Hon är i färgen svart otter rödförstärkt (A_ B_ Cc Dd go_ y1y2) och jag kommer i år att para henne med en blå vitörad vädurskorsning för att få fram blå vitörade efter henne. Nästa tanke är väl att para den avkomman med en ren hare av något slag för att få bort en del av vädursdragen.

hjartelyckanskaniner
5/3/12, 11:46 PM
#2

#1 Mycket fin kanin!:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Vincent...
5/4/12, 7:13 AM
#3

föder inte up kaniner!

HAHAHAHAHAHA…..

Vincent...
5/4/12, 7:14 AM
#4

föder inte up kaniner. men vill ha en uppfödning av hoppkaniner och utställningskaniner!

HAHAHAHAHAHA…..

Gillestugan
5/9/12, 7:24 AM
#5

Jag föder upp Belgisk hare (projekt med vit blåögd), Sverigehare och Dvärghare (projekt med järngrå och lutino).

Qepta
5/15/12, 12:02 PM
#6

Jag föder i dagsläget inte upp kaniner men har fött upp harkorsningar sedan 2006. Ska börja föda upp Belgiska harar när jag flyttat och har ekonomi och plats.

Har för tillfället två avelsdjur (Belgisk hare) Honan är hos sin fodervärd i Skåne och ska få sin andra kull (första kullen dog). Hanen är på foder hos sin uppfödare och används i avel. Får hem hararna i slutet av sommaren.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: