Harkaniner iFokus

Harkaniner

Etikett: allmänt
Läst 881 ggr
[Guldvingens]
0

2 eller 3 kaniner? Vad välja?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått frågan om jag vill få hem Christian igen, den äldre herren som tog mitt hjärta med storm när han bodde hos mig i 9 månader. Tyvärr hade ju jag många problem med honom under fällningstider då han tappade mycket i hull och jag trodde att han kanske skulle må bättre av att flytta hem igen. Jag har saknat honom sen jag lämnade tillbaka honom, och det känns skittråkigt att inte ha honom hemma.

MEN så har jag fått erbjudande att låna hem en hona för kull, min tanke har ju varit att då para henne med Christian. Inga problem där. Då hade jag tänkt spara en liten dotter efter Christian, tror att den kullen kommer ge fruktansvärt snygga OCH trevliga harar. Jag har drömt om den kombinationen sen förra året.

Jag vill inte ge upp drömmen om en egenuppfödd liten hare efter dom linjerna. Samtidigt som jag inte vill ge upp min Christian.

Är det helt galet att kanske ha 3 kaniner i lägenhet istället för 2? Nu har jag bara min mans dvv rex hona hemma.

Jag vet att jag kanske blir sittandes med ungar från kullen, det har jag räknat med. Men jag har inte räknat med att ha 3 kaniner permanent, det är det jag funderar på. Ifall det är att ta mig vatten över huvudet…

[Guldvingens]
2

Bestämde mig för att följa mitt hjärta så Christian kommer HEM för gott den 14e augusti <3