Harkaniner iFokus

Harkaniner

Etikettbilder
Läst 943 ggr
Papaya
1

Vegard & Vigdis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mars damp det ju ner små bebisar hos mig! Jag har nog inte uppdaterat något om dem här på harkaniner.ifokus, så jag tänkte att jag kan slänga in lite bilder nu när de börjat växa till sig! :)

Vegard och Vigdis är efter min underbara Benjamin som lägligt nog blev Elit i både krokbana och höjd innan kullen togs. Mamma är min rara belgiska hare Tösabit, så ungarna har en ganska hög "harprocent"; 81,25%.

De skiljde sig mer i utseendet när de bara var några veckor än vad de gör nu vid tre månader, de är väldigt lika om man bara tittar på dem. Tar man i dem kan man direkt avgöra vem som är vem, lustigt nog. Vigdis är lugn och mild medan Vegard är så nyfiken och framåt att han knappt sitter still en sekund! De har nu i dagarna varit på sina första selpromenader, och glädjeskutten kommer tätt! 😃 Det ska bli jättekul att få träna och tävla dem framöver!

Först ut på bild är honan Vigdis! (Lite stökig omgivning kanske? *host*)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Papaya
0

Vigdis igen. :)

//Emma

Papaya
0

Och igen. :) Långa bakben har hon!

//Emma

Papaya
0

Vegard! (Som är otroligt svår att få bild på för huvud taget.. 🤐)

//Emma

Papaya
1

Man måste nästan hålla fast honom för att inte bara få rumpbilder, haha 😃

//Emma

Papaya
2

Rumpbilder som denna. 😉

Hoppas kunna visa vettiga bilder på dem inom en snar framtid, men då kommer jag nog behöva någon som hjälper mig fotografera. Hopplöst svårt ju när de har så mycket spring i benen.. 😃

//Emma

louise1993
1

De är ju så fiiiiina!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Anoki
1

Så fruktansvärt fina!! :D

Ellen Thomé
1

Så otroligt fina!! Ingen av dem är till salu va? 😍

Papaya
0

Tack hörrni! :D

#8 Tanken när kullen togs var att bara behålla en hane, men min mamma kärade ner sig fullständigt i honan så det ser ut som att bägge får stanna ett tag framöver.. Det är inte skrivet i sten, men jag vill lära känna dem över lite tid innan jag bestämmer mig helt. :) De är så olika att det nog är ren tur om jag kommer lika bra överens med dem bägge på banan sedan, haha. Vi får väl se hur det går. ;)

//Emma

Ellen Thomé
0

Okej, jag förstår. Men är det så att hon blir till salu så är jag super intresserad :D

Papaya
1

#10 Jag ska ha det i åtanke om det är så att hon letar nytt hem senare! :)

Kan berätta att de gjorde sina första bekantskaper med hinder idag! Vigdis är klok hon, kikade först och hoppade sedan. Vegard flög över gräsmattan, hoppade betydligt högre än han hade behövt och gärna för nära inpå hindret, haha. Han reder nog ut det så småningom, kul att se hur olika de är även där! :)

//Emma

Papaya
2

I fredags tränade bebisarna på hinder för tredje gången, första gången med mer än tre hinder i följd. Jag är riktigt nöjd med hur det gick, de tycker det är så roligt och förstod både parkbänken och en låg platt "låda" riktigt fort. Imorgon ska de få debutera i rak lätt och det ska bli så roligt! :D

Filmer från träningen i fredags:
https://www.youtube.com/watch?v=02W2kbDmClE
https://www.youtube.com/watch?v=EEaDoJKeLE8

//Emma

louise1993
0

Så duktiga små  :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård