Annons:
Etikettmake-maka-sökes-parning-planerad
Läst 1085 ggr
Zofie
1/6/16, 8:46 AM

(P) Mingla & Google

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har fått en fantastisk möjlighet att låna två av mina absoluta favoritkaniner. Mingla, en hona jag själv födde upp för drygt två år sedan. Och Google, en superhäftig liten grabb där inget hinder är för stort. Så denna kullen tas i samarbete med både Hoppipollas Hoppkaniner och Happiness Kaniner.

Google

Rak: Svår 3 pinnar (Elit i kaf)
Krok: Svår 2 pinnar (Elit  i kaf)
Höjd: Elit
Längd: Ej Elit

E. Skärbo's Calvados
​U. Blaxtorps Cher, dvärghare
Obesläktad med alla kända hoppled
Vikt: 1,3 kg
Färg: Svart White

Mingla

Rak: Lätt Ny
Krok:  Lätt Ny
Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Elit
Mingla tävlas ej pga tidigare benskada.

E. Glädjens Tokig
U. Paradisets en Sfinx för Osiris
Släkt med Sheldon & Elisa
​Vikt: 2,6 kg
​Färg: Järngråbrokad

Om kullen: Jag tror denna kullen kommer bli fruktansvärt bra. Mingla är jokern, men hennes led känner jag till utan och innan. Google har visat att han nedärvt sig väldigt bra, både hoppmässsigt och att hans avkommor fått ett bra temperament. Jag hoppas att Minglas större storlek, ska kompensera för Googles lite lägre vikt. Jag TROR och hoppas på hartypade avkommor (ca 1,8-2 kg), med fart och glädje på hoppbanan, ett gott temperament och en obesläktad men känd stam för framtida avel. Detta kommer nog bli den bästa kullen jag haft hittills, och jag har stora förhoppningar.​

För att lämna intresse skicka ett pm eller skriv i tråden så kan vi prata vidare.

Hoppbilden på Mingla är tagen av Sofia Sandström, och den på Google vet jag inte.

--------------

Ej aktuell då det inte blev Google som Mingla fick träffa.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Annons:
Kärlekens Hoppkaniner
3/11/16, 9:48 PM
#1

Intressant kull! När kommer de att paras? :)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: