Annons:
Etikettmake-maka-sökes-parning-planerad
Läst 1040 ggr
iWontBite
2015-08-25 13:12

(P) Benjamin Breeg ♥ Neva Masquerade

Efter mycket velande kändes det skönt att kunna säga att Benjamin är den hanen jag känner med all säkerhet kommer kunna lämna efter sig trygga, snälla och vackra kaniner och är därför ett säkert val till Mingla.

De kommer om allt går som planerat träffas den 30:e Augusti

Benjamin Breeg
e. "Moonshines" I Will Survive
u. "Sunshines" Sandwich af Ström
Vikt: 2.3kg
Kopierat från Hartassens hemsida:
Jag har under många år sagt att om jag av någon anledning bara skulle kunna behålla en kanin - så skulle det vara Benjamin. Han är en fantastisk liten kompis som bara älskar att umgås. Utöver det är han väldigt glad i andra kaniner (oavsett kön..) och i att gräva, han tar sig an vilket underlag som helst! 
Benjamin kan hanteras (och hoppas) av alla, så han får ofta vara med på "prova på-hoppningar" för nybörjare. Som yngre hade han för mycket spring i benen för att mysa i famnen, men nu är det något av en favoritsyssla. På tävlingsbanan kan han vara lite långsam, men han tar alltid i från tårna!

Foton: Caroline Nygren

Min kommentar:
Benjamin är en av de snällaste, trevligaste kaniner jag har mött. Han har mycket intelligens i sina ögon. När han hoppar så hoppar han stort och säkert, och jag tror att hade han startat hoppningen lite tidigare så hade han varit CHampion utan tvekan.

Klassning
Rak: Elit
Krok: Elit
Höjd: Elit, 70cm
Längd: Ej Elit, 1p 170cm

Film

Neva Masquerade
e. Glädjens Tokig
u. Paradisets En Sfinx för Osiris
Vikt: 2.6kg
Mingla fastnade aldrig riktigt för hoppningen, utan hon får istället gå hemma och njuta av livet med kompisen Jeremy. Hon är modig och nya platser och kaniner stör henne inte nämnvärt. Det är en del hormoner i den här tösen och det byggs bon och hålor i min gräsmatta med jämna mellanrum. När hon väl kommer till knät/famnen är hon jättesnäll och tycker om att bli klappad på. Fast hon är så stor och lång har hon en tendens att mosa ihop sig till en boll.

-------------------------------

Förväntade färger är Järngrå, viltgrå och en 25% chans till viltgul eller japan samt alla dessa i brokat.

De här kaninerna är besläktade med 1.6%, den gemensamma nämnaren är Gillestugans Alice som vi känner till väl och därför känner jag mig tillräckligt säker för att kunna ta den här kullen.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Annons:
Papaya
2015-08-25 22:36
#1

Hoppas lilla fröken är på humör till helgen då 😎

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Zofie
2015-08-26 08:51
#2

Du kan inte få viltgul. Mingla kan inte vara annat än Bebj :P Beb är omöjligt med hennes stam :D

Mingla - A_ Be_ C_ D_ G_
E. A_ Bbj C Dd G_
U. A_ BeB C_ Dd Gg

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Zofie
2015-08-26 12:22
#3

Men det är en mycket spännande kombo! Kommer bli suveränt :)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

iWontBite
2015-08-26 16:30
#4

Är Tok Bbj helt säkert då? Jag antog att han lika gärna kunde vara Bb, men jag vet inte vad Sheldon var.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Zofie
2015-08-26 20:39
#5

#4
Sheldon är bjbj, dessutom hade Tok tydliga japanränder :)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Prismas
2015-09-15 23:21
#6

Hur går det? :D

Annons:
iWontBite
2015-09-16 17:29
#7

#6 Yikes ja, damen var inte alls speciellt intresserad ;) De fick vara ensamma ett tag men jag är inte positiv, tiden får utvisa om det blev något av det eller inte.
Orkar inte traggla mer med henne nu i alla fall utan blir det inget så får det vänta i alla fall tills nästa år.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Upp till toppen
Annons: